2015

För sex dagar sedan blev det nytt år och 2015 är ett minne blott. Det senaste året har gått så fasligt snabbt och jag kommer knappt ihåg vad som hände så jag tänkte göra en snabb liten sammanfattning här!

Förra vintern var en bra vinter med gamla stallgänget och som jag saknar dem ibland! Mycket slalom och skoteråkning blev det också och i februari åkte jag med familj och vänner på bussresa till Cortina i Italien. Superbra skidåkning och fint umgänge hade vi! Sedan kom spanjorerna hit och jag lärde känna såå fina personer som jag sedan träffade igen när vi åkte till Ibiza i maj. Det var en resa jag sent kommer glömma och detsamma gäller spanjorerna som jag stundvis saknar så extremt mycket! Jag fick uppleva kulturen på riktigt och jag är så tacksam för att jag fick den chansen. 

Den 11 juni fyllde jag 18 bast (det är en sak jag fortfarande inte förstått riktigt än) och i present av min kära storasyster fick jag en resa till Amsterdam där vi bland annat gick på Anne Franks museum, shoppade (mycket) och upplevde staden med de absolut bästa människorna jag kan tänka mig! När vi kom hem började sommarjobbet på Bergesta och jag är jätteglad över att jag fått lära känna de boende och fått höra deras historier. Sommarjobbet avlöstes av att skolan började, Ia fick flytta till mitt nuvarande stall (ett beslut jag är supernöjd med), jag flyttade ihop med bästie och Astrid tillkom i familjen. Strax därefter tog jag körkort, vilket jag trots att jag kör bil varje dag fortfarande inte riktigt förstår. Hösten har sedan mestadels bestått av plugg och några helger i Stockholm hos Hanna och hennes fina sambos och klass! 

Julen firades med familjen, morbror med familj och morfar och under juldagen träffade vi släkten på pappas sida. Mycket mat och mysig stämning trots att jag inte hade full julkänsla! Nyår spenderades i Stockholm med Hanna, hennes fina vänner och Olivia. 2015 avslutades så på bästa sätt!

Trots att detta låter som ett bra år har inte mitt häst-år varit på topp med bland annat hovböld, bäckenrotation och hälta. På grund av detta har jag och ia aldrig riktigt kommit igång med träningen vilket jag verkligen hoppas att vi kommer att få göra nu! Only time will tell.   

  Dagsfärska bilder på Ian som laddar inför det nya året❤️